Zaloguj się

Jak reklamować biznes? 4 skuteczne metody



Jak reklamować biznes? 4 skuteczne metody

Promocja własnej firmy jest niezwykle istotna w powodzeniu biznesu. Formy reklamy się zmieniają, jeszcze do niedawna inwestowało się głównie w ulotki, dziś większe znaczenie w wielu przypadkach ma promocja w Internecie i „face to face”. Jak więc skutecznie reklamować biznes? Poniżej przedstawiamy kilka podpowiedzi.

Spotkania biznesowe

Networking to jeden ze sposobów na reklamę biznesu (spotkajbiznes.pl), tym określeniem nazywa się regularne spotkania specjalistów, którzy wymieniają się swoimi doświadczeniami. Do takich grup biznesowych przyjmowane są osoby z różnych branż, dzięki temu można zdobyć nowe kontakty i nawiązać współpracę. Na spotkaniach doświadczeni przedsiębiorcy chętnie dzielą się swoją wiedzą, udzielają rekomendacji, wymieniają się „know-how”. W Polsce jest kilka grup biznesowych, do których warto się zapisać. Najpopularniejsza jest organizacja biznesowa BNI, która powstała przeszło 30 lat temu w USA i cieszy się sporym zainteresowaniem wśród biznesmenów. 

Konferencje i targi branżowe

Kolejną metodą reklamy biznesu „face to face” jest uczestniczenie w konferencjach i targach branżowych. Nie trzeba od razu być prelegentem na takich spotkaniach, wystarczy aktywnie w nich uczestniczyć. Zazwyczaj organizowane są wtedy spotkania z przedstawicielami różnych firm, można nawiązać nowe kontakty, wymienić się wizytówkami, podzielić doświadczeniem. Jest to też dobra okazja do zaprezentowania własnego biznesu z jak najlepszej strony.

Obecność w Internecie

Prowadzenie własnego biznesu jest w tych czasach praktycznie niemożliwe bez posiadania własnej strony internetowej. Warto więc zlecić jej wykonanie odpowiedniej firmie i od razu zainwestować w pozycjonowanie. Chodzi o to, by nasze usługi lub produkty wyróżniały się na tle konkurencji i były widoczne w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja w „Google”, tym większe szanse, że naszą stronę internetową odwiedzi jakiś klient. Koniecznie trzeba więc zadbać o treści na stronie i o bloga, którego odwiedzać będą internauci.
Niezależnie od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzimy, dobrze jest skorzystać z płatnych reklam w Google. Dzięki nim można wzmocnić wizerunek marki i dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, która będzie zainteresowana naszymi produktami. 
Nie można zapominać również o social mediach, które w tych czasach także są formą reklamy. Należy więc prowadzić fanpage na Facebooku i regularnie umieszczać na nim posty. Nie zaszkodzi również aktywność na Instagramie, a nawet na Twitterze. 

Reklama lokalna

Prowadząc firmę, nie można zapominać również o reklamie lokalnej, którą realizuje się na różnych płaszczyznach. Jeśli mamy stacjonarną siedzibę, w której prowadzimy sprzedaż lub świadczymy usługi, należy zadbać o dobre oznakowanie. Chodzi o banery, szyldy itp., czyli wszystko, co zwróci uwagę potencjalnego klienta. Nie można przy tym zapominać o tradycyjnych ulotkach reklamowych, ale i ogłoszeniach w prasie lokalnej, radiu i telewizji. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się również na mobilną formę reklamy w postaci pojazdów firmowych, które są oklejone logo firmy, nr telefonu i adresem strony internetowej.